Fout, Nieuwe Websites, Nieuws, Wetgeving

Werkt seks in de reclame nog? Gelukkig niet!

Gisteren kwam zakenblad Quote met een interessant artikel of seks in de reclame (web, tv, print en radio) nog wel werkt. Want tja, sex sells nietwaar? Volgens geïnterviewde giganten uit de gouwe ouwe reclametijden is dat niet meer zo.

Het grootste gedeelte van het artikel staat achter het lage betaalmuurtje van Blendl, maar we kunnen je alvast verklappen dat je intrigerende commercials zoals Fa doucheschuim uit eindjaren 70 tot midjaren 80 (zie boven) niet meer terugziet.

Bloot slaat dood (of… v.v.)

Voornaamste reden die de reclamebazen opgeven is dat seks niet meer zo exclusief is. Was seks destijds nog een blikvanger, tegenwoordig is het via het web één klik van je vandaan. Drie trends bespreken ze echter niet: de vierde generatie Feminista‘s, preutser wordende social media en de terugkeer van het strenggelovige protest. Hier dat van de islam en hier van gereformeerden. Waarschijnlijk zijn ze de reclameboys (m/v) bang om van zelfcensuur te worden beticht.

Ook wij tegen de seksualisering van de samenleving

Misschien vreemd, maar ook De Geilegraaf is tegen seksualisering van de samenleving. Voor seks en erotiek moet je kunnen kiezen vinden wij. En heb je eenmaal gekozen om het op te zoeken, dan moet je door een 18+poort. Of als je ervoor wil werken: de 21+ artiesteningang. Een wulpse naakte juf op A1-formaat in een bushokje vinden wij al te socialiserend voor de peuter in een buggy. Maar ook: sex is ons domein.

Wel zijn wij voor slimme reclameacties om toch in het publieke domein aandacht te vragen voor erotiek. Slimme als in: tekstueel of iets wat je helemaal niet verwacht. Zo werden we eveneens gister op de hoogte gebracht van het aankomende bedrijf PonroGuru.com.

Die houden we dus in de gaten. Zo werkt dat. Voor ons.

Comments are closed.

Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com